Nestje Agapornis

Ik wil een nestje voor mijn Agapornis maken, hoe kan ik dat het beste doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Dat hoef jij niet te doen, daar zijn agapornissen uitermate goed in.

We hadden destijds ook zo'n beestje, vloog halve dagen vrij rond, versnipperde van alles en nog wat en droeg alle papiersnippers naar een houten hokje dat we in de huiskamer hadden staan.
Werd een heel mooi nestje waarin zij ook eieren ging leggen. Deze kwamen uiteraard nooit uit, omdat het beestje niet gedekt was.

Zorg dus voor een geschikt "hokje" (wij hadden een oud wijnkistje) en zorg voor voldoende snippermateriaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is je minnaar weer los C4th? Wat een minkukel. Ik geef je een +.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank zondag.

Andere antwoorden (4)

Lees eerst een boekje over die vogels.
Schaf daarna evt de juiste dingen aan.
Zo,n beest zit op een stok, behalve als ze met eieren bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen ze zelf. Zorg voor vers wilgenhout en gooi dat in de kooi. Bijten ze splinters vanaf en stoppen dat tussen de veren. En brengen dat in het "blok". Leuk om te zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een dierenzaak zijn uitgeholde berkenstammetjes te koop. Ze zijn er in verschillende maten, speciaal voor kromsnavels.

Het deksel wat erop is gemonteerd zit vast met één spijker, zodat je het weg kunt draaien en in de "nestkast" kunt kijken als er enige tijd veel actie is geweest en daarna een periode rust. Je kunt dan voorzichtig kijken of er eieren zijn. Maar niet te vlug, want je moet ze niet verstoren.

Zorg dat er een schaal met water in de kooi staat. Voor het uitbroeden van eieren is een vochtige atmosfeer gewenst. Je kunt het berkenblok ook licht bevochtigen voordat je het in de kooi plaatst. In het berkenblok kan je ook wat houtschaafsel leggen, dan hebben ze vast een goede zachte bodem.

Succes
Ivana
13 jaar geleden
ik zou een nestblok ophangen moet wel de goede maat zijn het liefst twee dan kunnen ze kiezen en dan wilgentakjes geven deze versnipperen ze en doen dat tussen de vleugels en wat zaagsel onderin het nestblok zaagsel kun je een beetje vochtig maken dit bevorderd het uitkomen van de eieren als het een goed koppel is en broedrijp dan heb je zo eieren